Jak gotować na diecie?

Będąc na diecie czy też odchudzając się powinniśmy nie tylko zmienić produkty, które będziemy spożywać ale również sposób w jaki będziemy nasze potrawy przygotowywać tak by były bardziej dietetyczne czy też fit. Zdecydowanie zwykłą patelnie powinniśmy zamienić na grillową, która pozwala przygotowywać smaczne mięso czy warzywa bez ilości tłuszczu. Jeśli jednak chcemy smażyć na patelni to najlepszym rozwiązaniem będzie zamiana oleju słonecznikowego/ rzepakowego na oliwę z oliwek. Warto również zwrócić uwagę ile tego tłuszczu używamy. Tak naprawdę by usmażyć porcję kurczaka na oliwie wystarczy jedna łyżka stołowa, a nie literatka. Jeśli natomiast smażymy na patelni grillowej to możemy mięso lekko zmoczyć w oliwie albo nałożyć nań oliwę za pomocą specjalnego pędzelka. Kolejnym rozwiązaniem jest użycie piekarnika. Z jego pomocą w dietetyczny sposób przygotujemy każdy rodzaj mięsa zaczynając od wieprzowiny, wołowiny, drobiu poprzez ryby kończąc na owocach morza. Bardzo smaczne są również warzywa z piekarnika. Tak naprawdę możemy w piekarniku zrobić cały obiad bez dodatku tłuszczu. Tłuszcz jest potrzebny w diecie ale lepiej go dostarczyć z orzechów czy ryb, a nie jako coś do smażenia. Dobrym rozwiązaniem jest też gotowanie na parze dzięki, któremu nasz posiłek będzie również w stu procentach dietetyczny. Wystarczy zapakować go w folię i można śmiało gotować na parze. Jeśli chodzi o dodatki do mięs i warzyw to najbardziej gubi nas sos. Niestety ale ziemniaki i mięso polane tłustym sosem z dodatkiem mąki to istna bomba kaloryczna, która powoduje, że tyjemy. Możemy bez problemu robić bazy sosów na bazie jogurtu naturalnego i czosnku dzięki czemu nasza dieta nie będzie wydawała się jałowa. Jeśli chodzi o takie zmiany w diecie to na pewno nie wydłuży to czasu przygotowania potraw więc zyskujemy tylko zdrowie, a tracimy zbędne kilogramy.